Over Hosting en andere engelse woorden.

Bij het woord hosting komen er heel wat verschillende zaken in mijn hoofd. Iemand die ik ken heeft namelijk een gloednieuwe site opgericht, Goedkope Hosting. Op Goedkope Hosting bespreekt hij alle sites waar je goedkoop je website kunt hosten. En dat inspireerde me voor deze blogpost. De laatste jaren hebben heel wat Engelse woorden hun weg gevonden naar het Nederlands. Veel woorden blijven gewoon hetzelfde in het Nederlands. In Frankrijk daarentegen worden de Engelse woorden altijd vertaald naar het Frans. Eigenlijk valt het wel op dat in het Frans bijna geen enkele of geen enkele woord in Engels voorkomt. Wij Belgen hebben wel een stapje voor als we bijvoorbeeld in het buitenland gaan studeren of gewoon op reis gaan naar het buitenland. Deze vakantie ben ik naar Turkije geweest en ik moet eerlijk zeggen dat mijn Engels goed van pas is gekomen in zowel het hotel als op de luchthaven. Als je bijvoorbeeld als Fransman op reis gaat naar het buitenland dan kun je het soms tegenkomen dat je kennis van Frans niet voldoende is om je verstaanbaar te maken tegen de lokale bevolking of tegen de mensen in het hotel of op de luchthaven van de plaats waar je op vakantie gaat. Ik vind het toch wel heel belangrijk dat je toch een extra taal kent dan enkel maar je eigen moedertaal. Als je in Engeland woont heb je natuurlijk ook een stapje voor op andere landen, als je Engels kunt kun je heel goed praten met veel mensen in verschillende landen. Ik zou graag zelf nog Spaans of Italiaans leren, maar ik ben nog niet zeker welke taal ik ga nemen van de twee, dat zal de toekomst nog wel uitwijzen. Dit jaar begin ik aan een opleiding aan Ugent en dan kan ik heel wat meer korting krijgen op de avondlessen die aan Ugent mogelijk zijn om een taal te volgen.

0 reacties: